måndag 21 mars 2011

Mina stammisar

Ibland måste man älska sitt jobb.
För 2 veckor sen kom ett par till F.
Han heter William och är från Dallas, hon heter Vilia och är Malmöit. De träffades i Chicago.
De kommer en fredag som vilka gäster som helst med ett undantag -vi fattar ett "tycke" för varandra! Dynamiken mellan gäst och servitris är klockren! - Vi pratar jättemkt om mina 2 favorit ämnen nämligen Mat/Dryck & USA... (man kan ju prata på hur länge som helst om det).
Vi klickade så bra att de har kommit till restaurangen 3 gånger efter den där fredagen.. Förra gången de kom, så tog de med sig en väninna från Köpenhamn. Eller ja, hon är från USA och hörde William prata med sin American English på Köpenhamns gator och haffade dom. Sociala som mitt favorit-par är så blev de vänner där i Köpenhamn och bjöd över denna damen som jag tyvärr glömt namnet på för att visa som Malmö och den (jag citerar) bästa restaurangen i Malmö; både mat och service...
De kom, de åt, jag segrade hahaha... Sjukt nöjda, härliga konversationer och ett perfekt avslut på kvällen. ¨
Idag hälsade på igen. Det är måndag, och de visste att det betyder att jag jobbar på F. Så de tänkte äta gott och hälsa på (mig).
Aldrig fått så många komplimanger av ett och samma sällskap - gillas sjukt mycket!
Men grejen är att jag gillar dom precis lika mycket, så de får komma tillbaka varje måndag om de så vill :)
Mina härliga stammisar, välkomna åter my friends....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar